Jeszcze wczoraj zarzucano mi, że kłamię, konfabuluję i szukam kija na siłę. Dziś sama WOŚP w swoim stylu potwierdziła, że wysłała do mnie 50 anonimów z prośbami ludzi, którym nie była w stanie pomóc i którym niestety nikt już nie pomoże, bo wszystkie adresy i nazwiska Tchórzliwy Patrol wykreślił czarnym markerem. Na kontach WOŚP „wisi” 50 Złotych Melonów i nie da się pomóc. Pewnie, że się nie da, przecież parę miesięcy temu przed siedzibą zaparkowało 10 nowych „Renówek”, a prezes z ekipą hulał w Paryżu i New Yorku. Przy okazji. Czy WOŚP zdążyła pomóc nowej firmie prezesa Owsiaka „Jasna Sprawa”? A jeśli tak, to na jaką kwotę? Powtórzę raz jeszcze, że mogę pisać brzydko, o brzydkich, ale zawsze o faktach. Póki co anonimowego „wyczynu” poniżającego ludzkie cierpienie Owsiak nie pobił, ale mamy kolejny brzydki fakt, to znaczy jest ich wiele, jednak dziś wybrałem Mercedesa polskiej produkcji. Nie jest żadną tajemnicą, że mój stosunek do zachodniego sąsiada zawiera wiele pretensji i krytycznych uwag, ale jednego jestem pewien ponad wszelką wątpliwość. Na taki poziom bezczelności, deptania standardów życia publicznego, kpiny z sądowych ustaleń dotyczących lekceważenia prawa, jaką zaprezentował rzecznik Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. nie pozwoliłby sobie niemiecki producent serwatki z bawarskiej wioski. Do każdego sponsora WOŚP wysłałem maila, w którym zadałem trzy konkretne pytania i prośbę o zajęcie oficjalnego stanowiska w kwestii sponsorowania fundacji, która odmówiła sądowi okazania kopii ksiąg rachunkowych. Odpowiedzi padały przeróżne i od razu powiem, że żadna firma nie powiedziała stanowczego NIE, ale też żadna nie wskazała na jednoznaczne TAK. Górowała i góruje nadal pełna dyplomacja, typowy prasowy komunikat, z którego nic nie wynika. Na tym tle zdecydowanie wyróżnia się arogancja rzecznika Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. i złożony przez niego wiernopoddańczy hołd Jerzemu Owsiakowi. Jeśli powiem, że Pan rzecznik zawarł w swojej „odpowiedzi” treść i formę komentarzy internetowych najbardziej fanatycznych wyznawców WOŚP, to co najwyżej mogę uchybić wyznawcom. Ale po kolei. Tak wyglądały moje pytania przesłane do wszystkich sponsorów „23 Finału WOŚP”:
W związku z tym, że jesteście Państwo oficjalnym sponsorem zbiórki publicznej organizowanej przez Fundację WOŚP 11 stycznia 2015 roku, zwracam się do Was o zajęcie oficjalnego stanowiska w następujących kwestiach:
- W Sądzie Rejonowym w Złotoryi zapadł wyrok, który jest miażdżący dla Jerzego Owsiaka i Fundacji WOŚP. Sąd zwraca uwagę, że zeznania świadków: Jerzego Owsiaka, księgowej Doroty Pilarskiej i rzecznika Krzysztofa Dobiesa, dotyczące finansowania i działania Fundacji WOŚP, rozmijały się z prawdą. Jak Państwo odniesiecie się do faktu, że prominentni przedstawiciele WOŚP w ocenie Sądu nie mówili prawdy o finansach i działalności WOŚP? Czy ten fakt ma dla Państwa znaczenie?
- Pomimo wielokrotnych prawomocnych zarządzeń Sądu, Fundacja WOŚP i Jerzy Owsiak odmówiła przekazania do sądu kopii ksiąg rachunkowych. Jakie jest Państwa stanowisko wobec tego niezwyczajnego faktu, który w sposób ewidentny nie tylko podważa wiarę w transparentność Fundacji, ale wyraźnie wskazuje, że Jerzy Owsiak i WOŚP lekceważy obowiązujące w Polsce prawo? Czy współpraca z Fundacją WOŚP, w Państwa ocenie, nie narazi Was na utratę zaufania?
- Czy wobec powyższych faktów, potwierdzonych wyrokiem Sądu, zamierzacie Państwo nadal służyć swoją marką, pieniędzmi i zaangażowaniem na rzecz Fundacji WOŚP, narażając się na zarzut współpracy z organizacją, która lekceważy prawo i sama podważa swoją transparentność?
Jaka była odpowiedź i oficjalne stanowisko ponad stuletniej firmy? W skrócie Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.” odpowiada językiem Jerzego Owsiaka biegającego z wypiętym tyłkiem po stole: „Oby nigdy nie znalazł się Pan w sytuacji, w której konieczne będzie wykorzystanie sprzętu medycznego z charakterystycznym czerwonym serduszkiem.” Warto przypomnieć, że WOŚP leasingowała i z tego, co mi wiadomo nadal używa samochodów marki Mercedes, ale to niejedna marka obecna na parkingu Owsiaka, za to jedyna, która „popisała” się takim oto pełnym stanowiskiem:
Szanowny Panie
Dziękujemy za Pańskiego i zainteresowanie działalnością sponsoringową naszej firmy. Rzeczywiście pomagamy wielu organizacjom pozarządowym, w tym WOŚP, którą uważamy za jedną z najzacniejszych organizacji pożytku publicznego w Polsce. Potwierdza to m.in. tytuł "Człowieka 25-lecia" dla Jurka Owsiaka. Firma Mercedes-Benz Polska jest dumna, że może współpracować z Fundacją WOŚP, której wiele osób zawdzięcza życie i zdrowie.
Znamy pełną treść wspomnianego przez Pana (nieprawomocnego) wyroku. Stwierdza on jedynie, że wbrew zdaniu WOŚP miał Pan prawo do wyrażania swojej subiektywnej opinii na temat jej działalności. Co więcej, niestety jest to wyrok skazujący dla Pana za znieważenie Jerzego Owsiaka.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę Panu pogody ducha i więcej zaufania dla ludzi czyniących dobro. Oby nigdy nie znalazł się Pan w sytuacji, w której konieczne będzie wykorzystanie sprzętu medycznego z charakterystycznym czerwonym serduszkiem.
Pozdrawiam,
Aleksander Rzepecki
Public Relations
Product Communication Mercedes-Benz Commercial Vehicles
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.
ul. Gottlieba Daimlera 1
02-460 Warszawa
Phone: +48 22 312 7223
Fax: +48 22 312 7221
mailto: aleksander.rzepecki@daimler.com
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Po Polsce krąży niesprawiedliwy dowcip: „Jak się robi ćwikłę? Wrzuca się granat do BMW”. Niby śmieszne, ale polski przedstawiciel BMW zachował się, jak niemiecki przedstawiciel BMW:
Dziękujemy za mail, BMW Group Polska nie komentuje poniższej informacji.
BMW Group
Kamil Sokołowski
Public Relations Specialist
ul. Wołoska 22A
02-675 Warszawa
kamil.sokolowski@partner.bmw.pl
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
BMW współpracuje z WOŚP w takim samym albo i większym zakresie niż Mercedes, ale chyba widać różnicę w podejściu do wykonywanego zawodu i ochrony marki? No to jeszcze dla porównania stanowisko wyrażone słowami Adama Stawickiego z polskiej i w dodatku budżetowej firmy:
Miejskie Zakłady Autobusowe nie są stroną we wspomnianej przez Państwa sprawie i w związku z tym nie widzimy potrzeby wyrażania własnej opinii. Pozdrawiam
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Czas najwyższy zmierzyć się z legendą i zestawić polskie „standardy” z osławionymi normami niemieckimi. Pytania, jakie zadałem Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.” zamierzam zadać niemieckiej centrali. Mercedes-Benz Deutschland, ale z dodatkowym wyjaśnieniem, kogo i czego sprawa dotyczy, bo szczerze wątpię, aby w Niemczech ktokolwiek prócz polskich emigrantów o WOŚP i Jerzym Owsiaku cokolwiek słyszał. Poniżej zamieszczam pełen tekst do niemieckiego Mercedesa i proszę o przetłumaczenie na język obcy. Po przetłumaczeniu podam maila niemieckiej centrali Mercedesa i poproszę wszystkich chętnych o przesłanie wiadomości.
Tytuł: Auschwitz argumentem w „dyskusji”! Skandaliczne zachowanie Rzecznika Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o
Do Rzecznika Prasowego Mercedes-Benz Deutschland
Szanowny Panie,
Pragnę wyrazić ubolewanie i oburzenie z powodu słów, jakie padły z ust Pańskiego polskiego kolegi, Rzecznika Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. Pan Aleksander Rzepecki w sposób skandaliczny i z narażeniem reputacji firmy Mercedes-Benz odniósł się do pytań dotyczących zaangażowania Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. w akcję charytatywną „23 Finał WOŚP”. W załączeniu przesyłam przetłumaczoną i oryginalną korespondencję w tej sprawie, z prośbą o odniesienie się do jej treści i formy. Aby przybliżyć i wyjaśnić czego dotyczy problem, konieczny jest krótki opis. Organizator akcji „23 Finał WOŚP” to Fundacja, która budzi w Polsce liczne kontrowersje, głównie z powodu niejasności związanych z Jej finansowaniem, a także zachowaniem Prezesa, Pana Jerzego Owsiaka. Od wielu lat Fundacja WOŚP odmawia udzielenia informacji na temat szczegółowych rozliczeń pozyskanych środków publicznych i darowizn. We wrześniu tego roku WOŚP wielokrotnie odmówiła wykonania prawomocnego zarządzenia Sądu, który nakazał Fundacji przekazanie kopii dokumentacji finansowej. Tak lekceważący stosunek do prawa w sposób oczywisty musi budzić wątpliwości, co do wiarygodności Fundacji WOŚP i każda firma współpracującą z organizacją nie przestrzegającą porządku prawnego naraża się na utratę zaufania. Równie skandaliczne jest zachowanie Prezesa Fundacji Pana Jerzego Owsiaka, który do krytyków swoich działań zwraca się wulgarnym i niedopuszczalnym językiem używając „argumentu Auschwitz”:
- „(…) takie standardy były w obozie w Auschwitz, takie standardy wprowadzili naziści, takie standardy wprowadził głęboki komunizm i za Stalina, który segregował ludzi, mówił kto jest kim i kogo należy, być może, zlikwidować. (…) http://niezalezna.pl/51613-owsiak-czuje-sie-jak-w-obozie-w-auschwitz-pytania-o-wosp-porownuje-do-nazizmu
- "To, co się zakręciło wokół nas w ostatnim czasie, jest czymś nieprawdopodobnym. Jest czymś, co się w mojej głowie nie mierzy z niczym realnym. Ponieważ jeżeli chcę to do czegoś porównywać, to niestety muszę to porównać do zapachu komór gazowych, do języka komunistycznego, nazistowskiego, do słów, które mogły padać w Katyniu, mogły padać w Auschwitz". http://wyborcza.pl/1,75968,15422689,Owsiak_przesadzil__Nie_mozna_banalizowac_Zaglady.html
- „To jest ta siła, ta radość, która pozwala blogerowi Matce Kurce powiedzieć: pierdol się (…). http://web.archive.org/web/20140122171110/http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103088,14970087,Owsiak_o_internautach__Mamy_klopocik_w_postaci_chamowy_.html
- „To daje nam tę siłę, że jeśli ktoś na blogu pisze bzdury, to robimy trzy razy podejście. Słuchaj, przestań, to robić, robisz bzdury, bardzo dokładnie się rozliczamy. I za trzecim razem mówimy: OK. Idziemy do sądu. I wtedy ten bloger mówi: No tak, no przecież oni mają sądy kupione, no to ja już jestem skazany, już mam w dupę. Dobra, będziesz miał w dupę.” http://web.archive.org/web/20140122171110/http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103088,14970087,Owsiak_o_internautach__Mamy_klopocik_w_postaci_chamowy_.html
Wspomniany bloger, który wykazał przed Sądem szereg nieścisłości związanych z finansowaniem i działalnością WOŚP, został obrzucony wulgaryzmami i pomówieniami przez Prezesa Jerzego Owsiaka. Sąd uniewinnił blogera ze WSZYSTKICH stawianych przez fundację zarzutów, jak również z 5 na 6 zarzutów stawianych przez Jerzego Owsiaka. Sąd uznał winę blogera w JEDNYM JEDYNYM punkcie, dotyczącym znieważenia Jerzego Owsiaka sformułowaniem „hiena cmentarna”, ale odstąpił od wymierzenia kary, z uwagi na daleko bardziej posuniętą zniewagę wzajemną („zapach komór Auschwitz”, „pierdol się”), co de facto oznacza, że w ocenie Sądu Prezes Owsiak popełnił przestępstwo. Rzecznik Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o, w publicznym oświadczeniu z premedytacją wypaczył wyrok sądowy i nie dostrzegł żadnego problemu w sponsorowaniu fundacji lekceważącej prawo. Ponad to wyraził największe uznanie dla Prezesa Jerzego Owsiaka, który w przestrzeni publicznej posługuje się niedopuszczalnym językiem.
W związku z przedstawionymi faktami chciałbym zadać najprostsze pytania. Czy w Republice Federalnej Niemiec Mercedes-Benz nawiązuje współpracę z organizacjami charytatywnymi, które odmawiają wykonania prawomocnego zarządzenia Sądu? Czy w Republice Federalnej Niemiec Mercedes-Benz darzy pełnym zaufaniem i szacunkiem prezesów fundacji, którzy porównują słowa krytyki pod własnym adresem, do nazistowskich zbrodni ludobójstwa w Auschwitz i obrzucają wulgaryzmami oponentów? Proszę o szczerą i klarowną odpowiedź. Jeśli Mercedes-Benz Deutschland nie akceptuje podobnych zachowań, w co głęboko wierzę, to oczekuję od Mercedes-Benz Polska zachowania tych samych standardów na terenie mojego kraju, gdzie marka Mercedes cieszy się ogromnym szacunkiem, a każdy Polak wie, co się wydarzyło w Auschwitz.
Z wyrazami szacunku
Piotr Wielgucki
****
Tutaj lekturę można z czystym sumieniem zakończyć, bo dalej jest tylko treść korespondencji do przetłumaczenia. Translacji wymaga również powyższe słowo wstępne. Będę wdzięczny za pomoc. Jest tego trochę, zatem dobrze byłoby podzielić tekst na dwóch, trzech tłumaczy. Kontakt ze mną bezpośrednio na portalu albo na adres mailowy: kontrowersje@kontrowersje.net
Pełna treść korespondencji
Portal niereglamentowany – www.kontrowersje.net
Dzień dobry,
W związku z tym, że jesteście Państwo oficjalnym sponsorem zbiórki publicznej organizowanej przez Fundację WOŚP 11 stycznia 2015 roku, zwracam się do Was o zajęcie oficjalnego stanowiska w następujących kwestiach:
- W Sądzie Rejonowym w Złotoryi zapadł wyrok, który jest miażdżący dla Jerzego Owsiaka i Fundacji WOŚP. Sąd zwraca uwagę, że zeznania świadków: Jerzego Owsiaka, księgowej Doroty Pilarskiej i rzecznika Krzysztofa Dobiesa, dotyczące finansowania i działania Fundacji WOŚP, rozmijały się z prawdą. Jak Państwo odniesiecie się do faktu, że prominentni przedstawiciele WOŚP w ocenie Sądu nie mówili prawdy o finansach i działalności WOŚP? Czy ten fakt ma dla Państwa znaczenie?
- Pomimo wielokrotnych prawomocnych zarządzeń Sądu, Fundacja WOŚP i Jerzy Owsiak odmówiła przekazania do sądu kopii ksiąg rachunkowych. Jakie jest Państwa stanowisko wobec tego niezwyczajnego faktu, który w sposób ewidentny nie tylko podważa wiarę w transparentność Fundacji, ale wyraźnie wskazuje, że Jerzy Owsiak i WOŚP lekceważy obowiązujące w Polsce prawo? Czy współpraca z Fundacją WOŚP, w Państwa ocenie, nie narazi Was na utratę zaufania?
- Czy wobec powyższych faktów, potwierdzonych wyrokiem Sądu, zamierzacie Państwo nadal służyć swoją marką, pieniędzmi i zaangażowaniem na rzecz Fundacji WOŚP, narażając się na zarzut współpracy z organizacją, która lekceważy prawo i sama podważa swoją transparentność?
Na potwierdzenie swoich słów, poniżej zamieszczam kluczowe fragmenty z pisemnego uzasadnienia wyroku Sądu Rejonowego w Złotoryi oraz umieszczam link do pełnej treści uzasadnienia.
I. Zastrzeżenia budziły, w świetle późniejszego zachowania Jerzego Owsiaka jako prezesa fundacji i spółki ,,Złoty Melon”, deklaracje o woli udostępnienia sądowi wszelkie żądanej przez sąd dokumentacji tych podmiotów (w zakresie punktu I zarządzeń z kart 769 i 770). Jest to szczególnie zadziwiające, gdy spojrzy się na oświadczenia Jerzego Owsiaka, w zakresie pytań o kwestie księgowe zasadniczo nie miał szczegółowej wiedzy (co do czego trudno mieć pretensje), ale odsyłał on do wiedzy księgowej (sąd przesłuchał Dorotę Pilarską), a z kolei główna księgowa odsyłała w zakresie szczegółowych pytań do dokumentacji, a tej ostatecznie sądowi odmówiono.
II. Dokumentacja ta miała ogromne znaczenie dla oceny zasadniczego, w ocenie sądu, zarzutu Piotra Wielguckiego, sprowadzającego się do, pisząc w uproszeniu, twierdzenia, iż przy .wykorzystaniu firmy ,,Mrówka Cała” i ,,Złoty Melon”, przez transakcje tych podmiotów z fundacją, środki pieniężne pozyskiwane ze zbiórek publicznych trafiają w pewnej części do Jerzego Owsiaka.
III. Piotr Wielgucki udowodnił samo istnienie mechanizmu transakcji i umów w trójkącie podmiotów (fundacja WOŚP spółka ,,Złoty Melon” i firma „Mrówka Cała”), a nawet ta wątpliwa dokumentacja księgowa mechanizm ten potwierdzała, konieczne było ustalenie zakresu tego mechanizmu, a tym samym zasadności użytych przez oskarżonego w tym zakresie sformułowań, przez zażądanie dokumentacji księgowej w formie, która jednoznacznie udzieliłaby odpowiedzi co do kwot tych transakcji, a której sądowi odmówiono.
Całość uzasadnienia: http://kontrowersje.net/foto/uzasadnie3.pdf
Pozdrawiam
Piotr Wielgucki (Matka Kurka)
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
Szanowny Panie
Dziękujemy za Pańskiego i zainteresowanie działalnością sponsoringową naszej firmy. Rzeczywiście pomagamy wielu organizacjom pozarządowym, w tym WOŚP, którą uważamy za jedną z najzacniejszych organizacji pożytku publicznego w Polsce. Potwierdza to m.in. tytuł "Człowieka 25-lecia" dla Jurka Owsiaka. Firma Mercedes-Benz Polska jest dumna, że może współpracować z Fundacją WOŚP, której wiele osób zawdzięcza życie i zdrowie.
Znamy pełną treść wspomnianego przez Pana (nieprawomocnego) wyroku. Stwierdza on jedynie, że wbrew zdaniu WOŚP miał Pan prawo do wyrażania swojej subiektywnej opinii na temat jej działalności. Co więcej, niestety jest to wyrok skazujący dla Pana za znieważenie Jerzego Owsiaka.
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę Panu pogody ducha i więcej zaufania dla ludzi czyniących dobro. Oby nigdy nie znalazł się Pan w sytuacji, w której konieczne będzie wykorzystanie sprzętu medycznego z charakterystycznym czerwonym serduszkiem.
Pozdrawiam,
Aleksander Rzepecki
Public Relations
Product Communication Mercedes-Benz Commercial Vehicles
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.
ul. Gottlieba Daimlera 1
02-460 Warszawa
Phone: +48 22 312 7223
Fax: +48 22 312 7221
mailto: aleksander.rzepecki@daimler.com
Odnoszę wrażenie,
że gdyby to zależało od pana Rzepeckiego, to każdy Polak posługujący się dowodem osobistym powinien mieć w nim pieczątkę WOŚP. Taka pieczątka, coś na kształ gwiazdy Dawida w kolorze żółtym, nakazanej nosić jednej niefajnej nacji, przez drugą fajniejszą nację, mogłaby być przepustką do otrzymiania usługi medycznej albo i nie otrzymania.
Ciekawe czy w RFN, obywatel ubezpieczony w tamtejszej w Kasie Chorych, ma jakikolwiek problem skąd pochodzi sprzęt, z którego korzysta?
Odnoszę wrażenie,
że gdyby to zależało od pana Rzepeckiego, to każdy Polak posługujący się dowodem osobistym powinien mieć w nim pieczątkę WOŚP. Taka pieczątka, coś na kształ gwiazdy Dawida w kolorze żółtym, nakazanej nosić jednej niefajnej nacji, przez drugą fajniejszą nację, mogłaby być przepustką do otrzymiania usługi medycznej albo i nie otrzymania.
Ciekawe czy w RFN, obywatel ubezpieczony w tamtejszej w Kasie Chorych, ma jakikolwiek problem skąd pochodzi sprzęt, z którego korzysta?
ad vocem
panie krzysztofie..
walnac go po kieszeni to jedyny sposob…bede czekal na odpowiedz z koncernu jak kania dżdżu
ad vocem
panie krzysztofie..
walnac go po kieszeni to jedyny sposob…bede czekal na odpowiedz z koncernu jak kania dżdżu
Chyba jak wielu tutaj, czytam
Chyba jak wielu tutaj, czytam od lat ale teraz sie rejestruje i chetnie doloze goraca cegielke pod czerwone portki…
Z mojego niemieckiego punktu widzenia jak koncern sie dowie o wspieraniu osob ktore tak gadaja o Auschwitz, reakcja bedzie natychmiastowa. Tutaj sie nie patyczkuja wogole bo jak podlapia to media to migiem przykleja latke "nazi". Auschwitz nie mozna do niczego , ani czegokolwiek do Auschwitz przyrownac. Niemcy wiedza co to znaczy i nie pozwola na takie naduzycie.
Kurka, tutaj nikt niewie i nie slyszal co WOSP. Moze w ambasadzie polskiej stoi skarbonka. Dlatego w texcie podaj linka www do WOSP bo moze nie zczaja o co wogole chodzi. O sobie juz napisales, ale brakuje slowa o portalu Twoim. Pokaz ze masz zasieg i masz wielu czytelnikow i jestes reporterm/bloggerem/dziennikarzem/innym spolecznym i walczysz na portalu o prawde. To jest slowo klucz i nie pozwalasz na wykorzystywanie slowa "charytatywnosc" do takich celow. Nie odpouscisz i do konca bedziesz walczyc spoleczna sprawiedliwosc.
Tak samo troche mi brakuje slow kluczy np: jestesmy razem w Unii Europejskiej, dobrzy sasiedzi, ciezka przeszlosc ale dzisiaj dobrzy sasiedzi, chrytatywnosc nie moze byc wykorzystywana, odkrywam krok po kroku prawde i walczysz o nia w sadzie za co sad przyznal mi racje,…. itp
Mam kontakty w Mercedesie w Niemczech troche. Zapytam czy maja tam oddzial odpowiedzialny za Polske wiec moze nie bedziesz musial tlumaczyc.
pozdrowka
berliner
Wszystkie Twoje uwagi miałem
Wszystkie Twoje uwagi miałem w głowie i doskonale zdaję sobie sprawę z ich siły, ale nie dam rady napisać czegoś, co mi przez klawiaturę nie przejdzie. Nie chcę też, aby ten list miał charakter osobisty i przedstawiał “mają walkę”. To ma być list uniwersalny dla każdego kto będzie się chciał pod nim podpisać. Czekałem na takie uwagi od Polaków, którzy znają tamte realia i dziękuję Ci za potwierdzenie moich przypuszczeń. Nie chciałbym jednak przesadzać z “marketingiem”, niech to będzie takie, jakie ma być, czyli autentyczne. Będę bardzo wdzięczny za pilotowanie kwestii tłumaczenia, czy też dostarczenia korespondencji.
Poszukam osoby
Poszukam osoby odpowiedzialnej w tej dziedzinie, nie omieszkam sie zadzwonic do Mercedesa i zapytac o kontak. Nastepnie pismo zaadresowac do konkretnej osoby odpowiedzialnej aby nie krazylo z biurka na biurko w koncernie.
Proponuje ten text przepuscic przez tlumacza przysieglego (po uprzednim tlumaczeniu amatorskim), bo jest tutaj jezyk prawniczy i mozna latwo zmienic znaczenie. W Niemczech rzuc kamieniem a wybijesz okno w kancelarii adwokackiej. Mialem troche z nimi doczynienia i wiem jak trzeba idealnie slow uzywac. Sam nie jestem w stanie pomoz w tlumaczeniu chociaz mieszkam tutaj 10 lat i po polsku czytam jedynie w internecie. Pomoge jak tylko bede widziec gdzie moge pomoc.
Trzymam kciuki za powodzenie akcji.
W kontekście obozu w Auschwitz europoseł
i wiceprzewodniczący parlamentu europejskiego Jacek Protasiewicz boleśnie zderzył się z niemieckim brakiem poczucia humoru. Wklejam, bo warto sobie odświeżyć:
potwiedzam slowa Berlinera: tu musi byc przysiegle.
inne dla Niemca nie bedzie powazne.
czy Pan ma mojego maila?
jesli tak, to poprosze o kontakt.
jesli nie, to jaki jest panski mail?
potwierdzam
Też mieszkam w Niemcowie 10 lat i pracuję jako zastępca ordynatora w szpitalu, ale moje tłumaczenie byłoby krzywe i wyglądające niepoważnie – konieczny tłumacz przysięgły, mogę sfinansować tłumaczenie.
Z poważaniem
Marcin
czy w Niemcach bylaby do pomyslenia odp. w te tony:
oby Pan sie nie znalazl kiedys w takiej sytulejszyn (znaczy sie, bez serduszka nie zobaczysz chlopie lekarskiego fartuszka)!?
czy jakikolwiek obywatel tego kraju lub innego, np. Franca, tak otwarcie przyznalby, ze jego panstwo to h…d.. itd?, ze bez rozdartych debili w czerwonych portkach mozesz se obywatelu zapomniec o leczeniu!?
a w Polszcze wiedza, ze se tak moga napisac, ze w te duszoszczypatielnyje nutki moga uderzac, bo tu nikomu nie przyjdzie do glowy pytanie o role panstwa w leczeniu czegos wiecej niz kataru…
Chyba jak wielu tutaj, czytam
Chyba jak wielu tutaj, czytam od lat ale teraz sie rejestruje i chetnie doloze goraca cegielke pod czerwone portki…
Z mojego niemieckiego punktu widzenia jak koncern sie dowie o wspieraniu osob ktore tak gadaja o Auschwitz, reakcja bedzie natychmiastowa. Tutaj sie nie patyczkuja wogole bo jak podlapia to media to migiem przykleja latke "nazi". Auschwitz nie mozna do niczego , ani czegokolwiek do Auschwitz przyrownac. Niemcy wiedza co to znaczy i nie pozwola na takie naduzycie.
Kurka, tutaj nikt niewie i nie slyszal co WOSP. Moze w ambasadzie polskiej stoi skarbonka. Dlatego w texcie podaj linka www do WOSP bo moze nie zczaja o co wogole chodzi. O sobie juz napisales, ale brakuje slowa o portalu Twoim. Pokaz ze masz zasieg i masz wielu czytelnikow i jestes reporterm/bloggerem/dziennikarzem/innym spolecznym i walczysz na portalu o prawde. To jest slowo klucz i nie pozwalasz na wykorzystywanie slowa "charytatywnosc" do takich celow. Nie odpouscisz i do konca bedziesz walczyc spoleczna sprawiedliwosc.
Tak samo troche mi brakuje slow kluczy np: jestesmy razem w Unii Europejskiej, dobrzy sasiedzi, ciezka przeszlosc ale dzisiaj dobrzy sasiedzi, chrytatywnosc nie moze byc wykorzystywana, odkrywam krok po kroku prawde i walczysz o nia w sadzie za co sad przyznal mi racje,…. itp
Mam kontakty w Mercedesie w Niemczech troche. Zapytam czy maja tam oddzial odpowiedzialny za Polske wiec moze nie bedziesz musial tlumaczyc.
pozdrowka
berliner
Wszystkie Twoje uwagi miałem
Wszystkie Twoje uwagi miałem w głowie i doskonale zdaję sobie sprawę z ich siły, ale nie dam rady napisać czegoś, co mi przez klawiaturę nie przejdzie. Nie chcę też, aby ten list miał charakter osobisty i przedstawiał “mają walkę”. To ma być list uniwersalny dla każdego kto będzie się chciał pod nim podpisać. Czekałem na takie uwagi od Polaków, którzy znają tamte realia i dziękuję Ci za potwierdzenie moich przypuszczeń. Nie chciałbym jednak przesadzać z “marketingiem”, niech to będzie takie, jakie ma być, czyli autentyczne. Będę bardzo wdzięczny za pilotowanie kwestii tłumaczenia, czy też dostarczenia korespondencji.
Poszukam osoby
Poszukam osoby odpowiedzialnej w tej dziedzinie, nie omieszkam sie zadzwonic do Mercedesa i zapytac o kontak. Nastepnie pismo zaadresowac do konkretnej osoby odpowiedzialnej aby nie krazylo z biurka na biurko w koncernie.
Proponuje ten text przepuscic przez tlumacza przysieglego (po uprzednim tlumaczeniu amatorskim), bo jest tutaj jezyk prawniczy i mozna latwo zmienic znaczenie. W Niemczech rzuc kamieniem a wybijesz okno w kancelarii adwokackiej. Mialem troche z nimi doczynienia i wiem jak trzeba idealnie slow uzywac. Sam nie jestem w stanie pomoz w tlumaczeniu chociaz mieszkam tutaj 10 lat i po polsku czytam jedynie w internecie. Pomoge jak tylko bede widziec gdzie moge pomoc.
Trzymam kciuki za powodzenie akcji.
W kontekście obozu w Auschwitz europoseł
i wiceprzewodniczący parlamentu europejskiego Jacek Protasiewicz boleśnie zderzył się z niemieckim brakiem poczucia humoru. Wklejam, bo warto sobie odświeżyć:
potwiedzam slowa Berlinera: tu musi byc przysiegle.
inne dla Niemca nie bedzie powazne.
czy Pan ma mojego maila?
jesli tak, to poprosze o kontakt.
jesli nie, to jaki jest panski mail?
potwierdzam
Też mieszkam w Niemcowie 10 lat i pracuję jako zastępca ordynatora w szpitalu, ale moje tłumaczenie byłoby krzywe i wyglądające niepoważnie – konieczny tłumacz przysięgły, mogę sfinansować tłumaczenie.
Z poważaniem
Marcin
czy w Niemcach bylaby do pomyslenia odp. w te tony:
oby Pan sie nie znalazl kiedys w takiej sytulejszyn (znaczy sie, bez serduszka nie zobaczysz chlopie lekarskiego fartuszka)!?
czy jakikolwiek obywatel tego kraju lub innego, np. Franca, tak otwarcie przyznalby, ze jego panstwo to h…d.. itd?, ze bez rozdartych debili w czerwonych portkach mozesz se obywatelu zapomniec o leczeniu!?
a w Polszcze wiedza, ze se tak moga napisac, ze w te duszoszczypatielnyje nutki moga uderzac, bo tu nikomu nie przyjdzie do glowy pytanie o role panstwa w leczeniu czegos wiecej niz kataru…
Zachodnie media to dobry krok
W mojej ocenie Panie Piotrze, to bardzo dobry krok w kierunku upublicznienia skandalicznych działań Owsiaka. Maile do sponsorów w Polsce, to głos wołającego na puszczy. Po akcji mailowej byłem pewnien co do reakcji instytucji wspomagajacych akcję WOŚP. Tutaj stanął Pan przed murem i w obecnej sytuacji politycznej w Polsce, nie przebije go.
Ale krok w kierunku zagranicznych sponsorów WOŚP i mediów zachodnich, wydaje się dobrym. Być może, ale to tylko takie moje przypuszczenia, zagraniczne media (typu BILD) zainteresują się sponsoringiem ich flagowych koncernów, szemranych interesów polskich fundacji charytatywnych. Zainteresują się i ocenią zachowanie prezesa Owsiaka, używającego skandalicznych wypowiedzi do swoich adwersaży.
W każdym razie nadal kibicuję i popieram.
Wbrew pozorom nie jest tak
Wbrew pozorom nie jest tak źle. TYLKO Mercedes Polska pozwolił sobie zadziałać jak za starych dobrych czasów WOŚP. Kolega rzecznik popłynął strasznie i właściwie zrobił mi największy prezent świąteczny. Cała reszta sponsorów chowa głowę w piasek. “Plus” w ogóle się wyparł sponsoringu, napisał, że tylko za sms-y nie kasuje i nie jest sponsorem WOŚP. Nie bez powodu Zagajewski przeciągnął wszystkie terminy apelacji, którą napisał bez wiary i nadziei kopiując komentarze z Internetu swoje stare pisma. Ich jedynym ratunkiem jest spektakularna zbiórka, która przykryje sprawy sądowe, prawomocny wyrok by ich zabił. Ale spektakularna zbiórka się nie zdarzy. Dla mnie prawdziwym szokiem są odpowiedzi gin i miast. W tej chwili 135 samorządów pokazuje Owsiakowi znane gesty “przyjaźni” i tylko 15 powiedziało tak, z czego połowa się tłumaczy. To jest oczywiście niewielka próba jeszcze, ale bardzo wymowna. I to żaden sondaż, tylko pytania w trybie ustawy.
Cieszy taka sytuacja
Ale nie zmienia to faktu, że w każdym normalnym kraju ten facet byłby już poszatkowany. Sponsorzy nie chowaliby głowy w piasek, tylko przynajmniej żądali wyjaśnień od prezesa WOŚP. O co chodzi z tym wyrokiem i "wariatem z Chojnowa" Wstrzymaliby sponsoring do czasu wyjaśnienia. Ale to wszystko w normalnym kraju. Był taki prezes fundacji nie pamiętam jak się nazywała. Zajmowała się ochroną dzieci przed pedofilią. Chyba Śpiewak był jej prezesem. Chłopak kupił garnitur i pojechał chyba na wakacje, płacąc kartą fundacji. Media pokroiły go na plasterki. Biedaczek, widocznie nie był resortowy i nie miał parasola. Ale kropla drąży skałę:-)
Jakuba Śpiewaka można uznać
Jakuba Śpiewaka można uznać za naiwnie uczciwego. On robił dokładnie to co Owsiak, korzystał z życia za pieniądze fundacji, tylko frajer nie potrafił odpowiednio luksusu księgować. Śpiewak zamiast wrzucać kurtki, samochody, wycieczki i żarcie z drogim winem w koszty delegacji, administracji, reklamy i działalności propagatorskiej, po prostu brał to “na paragon”. Przehulał w kilka lat marne 400 tysięcy o ile dobrze pamiętam. Takie sumy Owsiak w ciągu roku przeznacza na waciki. Samych kosztów propagatorskich 7 milionów, koszty administracyjne i wypłaty kolejne 4. Do tego “Złoty Melon” następna 1 bańka na administrację i druga na wypłaty. 17 milionów w 4 nieruchomościach. Długo by wymieniać. Owsiak jeszcze się trzyma, bo nie ma pierwszego wyłomu, ale tego smrodu już się niczym nie odświeży i pierwsi zaczną wychodzić. Poza wszystkim ta błazenada mało kogo już bawi, formuła zarżnięta na śmierć oglądalność leci na twarz, a “rekordy” to kreatywna księgowość podkręcana kasą z resortowych biznesów.
Dokładnie tak jest
jak Pan napisał. Chodzi mi o proporcje. Stosunek wydatków Śpiewaka do przekrętów Owsiaka. Jeden rozjechany walcem za waciki, jak Pan to napisał. Drugi, jak na razie, jeszcze korzysta z resortowej ochrony i nic się dzieje. Ale, tak jak Pan napisał, mleko się rozlało, już nikt tego nie zatrzyma.
Niestety widze to bardziej pesymistycznie
Mieszkam w Niemczech prawie od 30 lat i spodziewam sie ze w odpowiedzi Koncern Mercedesa oficjalnie zdystansuje sie od swojego przedstawiciela na Polske,tlumaczac sie setkami wspieranymi przez siebie regionalnymi projektami a przede wszystkim swymi podstawowymi zadaniami czyli dbaloscia o zadowolenie klientow i ciagla poprawe wykonywanego przez siebie produktu….
Poza tym nawet jezeli przedstawiciel MB Polska zostalby wywolany "do tablicy" nie mialby problemu z przedstawieniem (oprocz wspomnianego juz tu miana "czlowieka 25-lecia") innych, tfu "osiagniec",tfu "prezesa"oraz mnostwa pozytywnych opinii o WOSP z wielu poprzednich lat i wielu srodkow masowego przekazu jak rowniez faktu o nieprawomocnosci wyroku jak kolejnym faktem ,ze to nie tfu ,Owsik byl w owym procesie oskarzonym…
A co do punku poprawnosci politycznej-to nie ofsik jest reprezentantem MB .
ps nie chcialbym byc tutaj zle zrozumiany/odebrany -jestem jak najbardziej po stronie MK i ciesze sie z osiagnietego sukcesu w walce z takimi ,tfu,"celebrytami" czy innymi swietymi krowami III RP ,ostrzegam jedynie przez wygorowanymi oczekiwaniami czy zbyt optymistycznym podejsciem do wynikow…
Trzymam kciuki i chetnie chcialbym sie w swej przepowiedni pomylic…
Zachodnie media to dobry krok
W mojej ocenie Panie Piotrze, to bardzo dobry krok w kierunku upublicznienia skandalicznych działań Owsiaka. Maile do sponsorów w Polsce, to głos wołającego na puszczy. Po akcji mailowej byłem pewnien co do reakcji instytucji wspomagajacych akcję WOŚP. Tutaj stanął Pan przed murem i w obecnej sytuacji politycznej w Polsce, nie przebije go.
Ale krok w kierunku zagranicznych sponsorów WOŚP i mediów zachodnich, wydaje się dobrym. Być może, ale to tylko takie moje przypuszczenia, zagraniczne media (typu BILD) zainteresują się sponsoringiem ich flagowych koncernów, szemranych interesów polskich fundacji charytatywnych. Zainteresują się i ocenią zachowanie prezesa Owsiaka, używającego skandalicznych wypowiedzi do swoich adwersaży.
W każdym razie nadal kibicuję i popieram.
Wbrew pozorom nie jest tak
Wbrew pozorom nie jest tak źle. TYLKO Mercedes Polska pozwolił sobie zadziałać jak za starych dobrych czasów WOŚP. Kolega rzecznik popłynął strasznie i właściwie zrobił mi największy prezent świąteczny. Cała reszta sponsorów chowa głowę w piasek. “Plus” w ogóle się wyparł sponsoringu, napisał, że tylko za sms-y nie kasuje i nie jest sponsorem WOŚP. Nie bez powodu Zagajewski przeciągnął wszystkie terminy apelacji, którą napisał bez wiary i nadziei kopiując komentarze z Internetu swoje stare pisma. Ich jedynym ratunkiem jest spektakularna zbiórka, która przykryje sprawy sądowe, prawomocny wyrok by ich zabił. Ale spektakularna zbiórka się nie zdarzy. Dla mnie prawdziwym szokiem są odpowiedzi gin i miast. W tej chwili 135 samorządów pokazuje Owsiakowi znane gesty “przyjaźni” i tylko 15 powiedziało tak, z czego połowa się tłumaczy. To jest oczywiście niewielka próba jeszcze, ale bardzo wymowna. I to żaden sondaż, tylko pytania w trybie ustawy.
Cieszy taka sytuacja
Ale nie zmienia to faktu, że w każdym normalnym kraju ten facet byłby już poszatkowany. Sponsorzy nie chowaliby głowy w piasek, tylko przynajmniej żądali wyjaśnień od prezesa WOŚP. O co chodzi z tym wyrokiem i "wariatem z Chojnowa" Wstrzymaliby sponsoring do czasu wyjaśnienia. Ale to wszystko w normalnym kraju. Był taki prezes fundacji nie pamiętam jak się nazywała. Zajmowała się ochroną dzieci przed pedofilią. Chyba Śpiewak był jej prezesem. Chłopak kupił garnitur i pojechał chyba na wakacje, płacąc kartą fundacji. Media pokroiły go na plasterki. Biedaczek, widocznie nie był resortowy i nie miał parasola. Ale kropla drąży skałę:-)
Jakuba Śpiewaka można uznać
Jakuba Śpiewaka można uznać za naiwnie uczciwego. On robił dokładnie to co Owsiak, korzystał z życia za pieniądze fundacji, tylko frajer nie potrafił odpowiednio luksusu księgować. Śpiewak zamiast wrzucać kurtki, samochody, wycieczki i żarcie z drogim winem w koszty delegacji, administracji, reklamy i działalności propagatorskiej, po prostu brał to “na paragon”. Przehulał w kilka lat marne 400 tysięcy o ile dobrze pamiętam. Takie sumy Owsiak w ciągu roku przeznacza na waciki. Samych kosztów propagatorskich 7 milionów, koszty administracyjne i wypłaty kolejne 4. Do tego “Złoty Melon” następna 1 bańka na administrację i druga na wypłaty. 17 milionów w 4 nieruchomościach. Długo by wymieniać. Owsiak jeszcze się trzyma, bo nie ma pierwszego wyłomu, ale tego smrodu już się niczym nie odświeży i pierwsi zaczną wychodzić. Poza wszystkim ta błazenada mało kogo już bawi, formuła zarżnięta na śmierć oglądalność leci na twarz, a “rekordy” to kreatywna księgowość podkręcana kasą z resortowych biznesów.
Dokładnie tak jest
jak Pan napisał. Chodzi mi o proporcje. Stosunek wydatków Śpiewaka do przekrętów Owsiaka. Jeden rozjechany walcem za waciki, jak Pan to napisał. Drugi, jak na razie, jeszcze korzysta z resortowej ochrony i nic się dzieje. Ale, tak jak Pan napisał, mleko się rozlało, już nikt tego nie zatrzyma.
Niestety widze to bardziej pesymistycznie
Mieszkam w Niemczech prawie od 30 lat i spodziewam sie ze w odpowiedzi Koncern Mercedesa oficjalnie zdystansuje sie od swojego przedstawiciela na Polske,tlumaczac sie setkami wspieranymi przez siebie regionalnymi projektami a przede wszystkim swymi podstawowymi zadaniami czyli dbaloscia o zadowolenie klientow i ciagla poprawe wykonywanego przez siebie produktu….
Poza tym nawet jezeli przedstawiciel MB Polska zostalby wywolany "do tablicy" nie mialby problemu z przedstawieniem (oprocz wspomnianego juz tu miana "czlowieka 25-lecia") innych, tfu "osiagniec",tfu "prezesa"oraz mnostwa pozytywnych opinii o WOSP z wielu poprzednich lat i wielu srodkow masowego przekazu jak rowniez faktu o nieprawomocnosci wyroku jak kolejnym faktem ,ze to nie tfu ,Owsik byl w owym procesie oskarzonym…
A co do punku poprawnosci politycznej-to nie ofsik jest reprezentantem MB .
ps nie chcialbym byc tutaj zle zrozumiany/odebrany -jestem jak najbardziej po stronie MK i ciesze sie z osiagnietego sukcesu w walce z takimi ,tfu,"celebrytami" czy innymi swietymi krowami III RP ,ostrzegam jedynie przez wygorowanymi oczekiwaniami czy zbyt optymistycznym podejsciem do wynikow…
Trzymam kciuki i chetnie chcialbym sie w swej przepowiedni pomylic…
Kolejne miasto wolne od JO
Trochę nie na temat, ale nie do końca.
W Kętrzynie w 2015 roku WOŚP nie będzie, czyli gratulujemy kolejnego miasto wolnego od Owsiaka.
Właśnie dziś dostałem z
Właśnie dziś dostałem z Kętrzyna odpowiedź.
przekierowanie
Nie wiem czy to tylko mój problem, ale
po kliknięciu na link 'czytaj więcejj' pod aktualną notką przekierowuje mnie na
youtube.com . Wcześniej tych problemów nie miałem.
Może ktoś się bawi?
Pzdr.
J. Krawczyk
Kolejne miasto wolne od JO
Trochę nie na temat, ale nie do końca.
W Kętrzynie w 2015 roku WOŚP nie będzie, czyli gratulujemy kolejnego miasto wolnego od Owsiaka.
Właśnie dziś dostałem z
Właśnie dziś dostałem z Kętrzyna odpowiedź.
przekierowanie
Nie wiem czy to tylko mój problem, ale
po kliknięciu na link 'czytaj więcejj' pod aktualną notką przekierowuje mnie na
youtube.com . Wcześniej tych problemów nie miałem.
Może ktoś się bawi?
Pzdr.
J. Krawczyk
Nie dziw się , że właśnie
Nie dziw się , że właśnie takie odpowiedzi przychodzą ze sztabów czy od sponsorów jak i też reakcji zwykłych ludzi. Telewizja ma totalnie rażącą siłę ogłupiania. Weźmy prosty przykład z brzegu, żadna inna siła polityczna jak obecna władza nie wprowadziła tylu niekorzystnych i restrykcyjnych przepisów wobec przedsiębiorców małych i dużych. A, mimo to wśród nich ma bardzo duży odsetek poparcia. Drugi przykład za komuny panowało powszechne przekonanie , że telewizja kłamie a, i tak DZIENNIE o 19:30 miliony zasiadały obejrzeć Dziennik Telewizyjny a we wtorki Monitor Rządowy z Urbanem w roli głównej. Tak też jest z WOŚP wszyscy zainteresowani wiedzą, że coś tam nie świeży zapaszek się unosi, ale zatykają nos i wrzucają do "puchy" grosiki, złotówki, tysiące…. Polak od najmłodszych lat jest przygotowywany mętalnie do działania sprzecznego z logiką, nie jest nauczny myśleć.
Nie dziw się , że właśnie
Nie dziw się , że właśnie takie odpowiedzi przychodzą ze sztabów czy od sponsorów jak i też reakcji zwykłych ludzi. Telewizja ma totalnie rażącą siłę ogłupiania. Weźmy prosty przykład z brzegu, żadna inna siła polityczna jak obecna władza nie wprowadziła tylu niekorzystnych i restrykcyjnych przepisów wobec przedsiębiorców małych i dużych. A, mimo to wśród nich ma bardzo duży odsetek poparcia. Drugi przykład za komuny panowało powszechne przekonanie , że telewizja kłamie a, i tak DZIENNIE o 19:30 miliony zasiadały obejrzeć Dziennik Telewizyjny a we wtorki Monitor Rządowy z Urbanem w roli głównej. Tak też jest z WOŚP wszyscy zainteresowani wiedzą, że coś tam nie świeży zapaszek się unosi, ale zatykają nos i wrzucają do "puchy" grosiki, złotówki, tysiące…. Polak od najmłodszych lat jest przygotowywany mętalnie do działania sprzecznego z logiką, nie jest nauczny myśleć.
Do dziś ten cytowany kawał znałem w ciut innej wersji,
ale jej już nie zacytuję. Od dziś dla mnie wersją, którą będą opowiadał będzie:
– Jak zrobić sałatkę z buraków?
– Należy wrzucić wiązkę granatów do Marcedesa!
a dla BMW szacun!
Do dziś ten cytowany kawał znałem w ciut innej wersji,
ale jej już nie zacytuję. Od dziś dla mnie wersją, którą będą opowiadał będzie:
– Jak zrobić sałatkę z buraków?
– Należy wrzucić wiązkę granatów do Marcedesa!
a dla BMW szacun!
nawet sędziowie mają już dość nagrzanego mecenasa,
prującego taśmowo pozwami żadającymi od sądów wypowiedzi o charakterze publcystyczno-patriotyczno-religijnym.
nawet sędziowie mają już dość nagrzanego mecenasa,
prującego taśmowo pozwami żadającymi od sądów wypowiedzi o charakterze publcystyczno-patriotyczno-religijnym.
mozesz dodac,
Mozesz dodac, ze kolejne sprawy przeciwko Owsiakowi i nadzorowi finansowemu WOSP sa w toku, i ze dziwi cie taka niedbalosc polskiego przedstawicielstwa "Mercedes Benz" o wizerunek marki.
A gdybyś Ty teraz był prezesem takiej firmy
i czytał list od nienzanego bliżej bloggera o tym jak mają prowadzić firmę, to nie byłbyś zniesmaczony? Spokojnie, zwyczajny list bez takich wisienek wywoła odpowiednie trzęsienie, a co najlepsze po Mercu jak domino posypią się inne firmy motoryzacyjne, a następnie inne branże. Tak więc rzecznik Benz (i ten kto autoryzował) tak naprawdę zrobił WOŚP niedźwiedzią przysługę.
No właśnie! To zalatuje
No właśnie! To zalatuje gotowcem z Dominikańskiej albo z samego Słowiczego Wzgórza.
mozesz dodac,
Mozesz dodac, ze kolejne sprawy przeciwko Owsiakowi i nadzorowi finansowemu WOSP sa w toku, i ze dziwi cie taka niedbalosc polskiego przedstawicielstwa "Mercedes Benz" o wizerunek marki.
A gdybyś Ty teraz był prezesem takiej firmy
i czytał list od nienzanego bliżej bloggera o tym jak mają prowadzić firmę, to nie byłbyś zniesmaczony? Spokojnie, zwyczajny list bez takich wisienek wywoła odpowiednie trzęsienie, a co najlepsze po Mercu jak domino posypią się inne firmy motoryzacyjne, a następnie inne branże. Tak więc rzecznik Benz (i ten kto autoryzował) tak naprawdę zrobił WOŚP niedźwiedzią przysługę.
No właśnie! To zalatuje
No właśnie! To zalatuje gotowcem z Dominikańskiej albo z samego Słowiczego Wzgórza.
Hehe, jako wieloletni
Hehe, jako wieloletni użytkownik tej marki wiem, że bezpośrednia rozmowa ze stuttgarcką firmą to strzał w dziesiątkę. Centrala może jednym ruchem zgasić kaczuszki tu na miejscu. Były już precedensy kiedy miejscowi watażkowie chcieli zarabiać na na tym na czym nie powinni. Musisz jednak dobrze umieścić list i wskazać, że pogadasz z niemieckimi mediami jak nie zareagują. Ale Niemcy są wyczulenie na oszustów zajmujących się wszelakimi zbiórkami i mają uraz do puch, bo ich wiele razy robiono w konia.
Więc dzisiaj wystawia się coś w rodzaju koncesji dla zbiórki sprawdzanej niezależnie i z oszustami jest spokój. Co ciekawe zdaje się, że niemieckie prawo część działań Jurka O. opisanych w sentencji traktuje już paragrafem. Trzeba by to sprawdzić i podkreślić, bo wtedy Pan rzecznik w Polsce wyleci jak z procy za łamanie NIEMIECKICH norm i praw w niemieckiej firmie:))
Hehe, jako wieloletni
Hehe, jako wieloletni użytkownik tej marki wiem, że bezpośrednia rozmowa ze stuttgarcką firmą to strzał w dziesiątkę. Centrala może jednym ruchem zgasić kaczuszki tu na miejscu. Były już precedensy kiedy miejscowi watażkowie chcieli zarabiać na na tym na czym nie powinni. Musisz jednak dobrze umieścić list i wskazać, że pogadasz z niemieckimi mediami jak nie zareagują. Ale Niemcy są wyczulenie na oszustów zajmujących się wszelakimi zbiórkami i mają uraz do puch, bo ich wiele razy robiono w konia.
Więc dzisiaj wystawia się coś w rodzaju koncesji dla zbiórki sprawdzanej niezależnie i z oszustami jest spokój. Co ciekawe zdaje się, że niemieckie prawo część działań Jurka O. opisanych w sentencji traktuje już paragrafem. Trzeba by to sprawdzić i podkreślić, bo wtedy Pan rzecznik w Polsce wyleci jak z procy za łamanie NIEMIECKICH norm i praw w niemieckiej firmie:))
Właśnie miałam iść do salonu po nowego Mercedesa
ale bojkotuję.
Zebrało mi się na żarty.
Właśnie miałam iść do salonu po nowego Mercedesa
ale bojkotuję.
Zebrało mi się na żarty.
odnosze wrazenie, ze…
emocje lub ich nadmiar emocji nie sluza, lub nie beda sluzyc slusznym, moim zdaniem, argumentom…
MK, maly 'cool down' nie zaszkodzi…
a
odnosze wrazenie, ze…
emocje lub ich nadmiar emocji nie sluza, lub nie beda sluzyc slusznym, moim zdaniem, argumentom…
MK, maly 'cool down' nie zaszkodzi…
a
ah ta resortowa ochrjona
jakby się tak za wszystkie fundacje spod znaku kwasów i zasad zabrać to by się okazało że nawet takie czerwone gacie to przykrótka para
ah ta resortowa ochrjona
jakby się tak za wszystkie fundacje spod znaku kwasów i zasad zabrać to by się okazało że nawet takie czerwone gacie to przykrótka para
Do kompletu należało by dodać
Do kompletu należało by dodać fakt, że w każdej firmie wszelkiego rodzaju działania public relations, czy jak w naszym przypadku ??działania charytatywne?? nie pozostają tylko i wyłącznie sprawą firmy. Te przedsięwzięcia w istotny sposób wpływają na końcową cenę produktu, a więc płaci każdy użytkownik, każdy kupujący. Z tym sponsorowaniem przez firmy jest takim samym skrótem myślowym jak "Owsiak wolontariusz". Nikt się bardziej nie zagłębia w takie oczywiste sprawy. Zyjemy w takich czasach gdzie działania marketingowe stały się normą i trudno sobie wyobrazić, że może być inaczej. Dlatego też udział w szopce wośpowej takich firm jak mercedes, play, mastercard nie jest bez znaczenia dla ich klientów. To każdy z Was, chce czy nie, będąc klientem jest automatycznie donatorem owsiaka.
Coś w tym jest
Coś w tym jest. To tak jak każdy kupujący cokolwiek i korzystający z jakiejkolwiek usługi w Polsce i płacący tym samym VAT i akcyzę, jest sponsorem Owsiaka i innych pasożytów korzystających ze środków budżetowych. Mówi się: "gmina dała", "ministerstwo dało". Nie, oni nic nie dali, bo oni nic nie mają, nie zarabiają. Oni tylko mogą transferować gotówkę z kieszeni podatnika.
Do kompletu należało by dodać
Do kompletu należało by dodać fakt, że w każdej firmie wszelkiego rodzaju działania public relations, czy jak w naszym przypadku ??działania charytatywne?? nie pozostają tylko i wyłącznie sprawą firmy. Te przedsięwzięcia w istotny sposób wpływają na końcową cenę produktu, a więc płaci każdy użytkownik, każdy kupujący. Z tym sponsorowaniem przez firmy jest takim samym skrótem myślowym jak "Owsiak wolontariusz". Nikt się bardziej nie zagłębia w takie oczywiste sprawy. Zyjemy w takich czasach gdzie działania marketingowe stały się normą i trudno sobie wyobrazić, że może być inaczej. Dlatego też udział w szopce wośpowej takich firm jak mercedes, play, mastercard nie jest bez znaczenia dla ich klientów. To każdy z Was, chce czy nie, będąc klientem jest automatycznie donatorem owsiaka.
Coś w tym jest
Coś w tym jest. To tak jak każdy kupujący cokolwiek i korzystający z jakiejkolwiek usługi w Polsce i płacący tym samym VAT i akcyzę, jest sponsorem Owsiaka i innych pasożytów korzystających ze środków budżetowych. Mówi się: "gmina dała", "ministerstwo dało". Nie, oni nic nie dali, bo oni nic nie mają, nie zarabiają. Oni tylko mogą transferować gotówkę z kieszeni podatnika.
Winterhilfswerk
Niemcy zapewne nie wiedzą nic o Owsiaku i jego sławnej na cały świat, unikatowej i made in Poland zbiórce), więc aby przybliżyć im temat można za przykład podać akcję Winterhilfswerk z czasów Hitlera (http://de.wikipedia.org/wiki/Winterhilfswerk_des_Deutschen_Volkes).
To za porównanie wośp do niej bloger Rybitzky (tekst wpisu poniżej) został pozwany przez Jurasa.
“Każdego roku, u progu zimy, nadchodził czas, gdy cały naród jednoczył się w dziele pomocy bliźnim. Na ulice miast i miasteczek wyruszały tysiące wolontariuszy z czerwonymi puszkami. Zbierali pieniądze, ochoczo wręczane im przez obywateli. Rozemocjonowane media wychwalały altruistyczne zachowanie rodaków.
Wszyscy wspierali akcję: politycy, wojskowi, artyści. Zagraniczni dziennikarze ze zdumieniem przyglądali się temu zimowemu festiwalowi dobroczynności. Pewien Amerykanin zanotował, że puszki ostentacyjnie wystawiano w knajpach i sklepach. Nikt nie chciał być posądzony o unikanie udziału w akcji.
Nie tylko właściciele biznesów bali się osądu innych. Większość obywateli w dniu akcji zerkało jeden na drugiego, sprawdzając, czy dostatecznie gorliwie bierze udział w charytatywnych uniesieniach. Równocześnie wszyscy radośnie zapewniali się o swej solidarności.
Po zakończeniu zbiórki naród niecierpliwie czekał na ogłoszenie wyników. Czy udało się zebrać więcej ni poprzednim razem? Czy byliśmy dostatecznie szczodrzy? Czy tegoroczne Winterhilfswerk odniosło sukces?”
Toż to jest bliźniacza
Toż to jest bliźniacza impreza. Teraz jasnym się staje skąd u owsiaka tyle skojażeń z Hitlerem, Auschwitz i "dawaniu w dupe"
Ale ciekawa konstrukcja zdania "owsiak" z małej litery, a "Hitler" literą wielką się rozpoczyna. Czyżby to świadczyło o szacunku lu jego braku?
Winterhilfswerk
Niemcy zapewne nie wiedzą nic o Owsiaku i jego sławnej na cały świat, unikatowej i made in Poland zbiórce), więc aby przybliżyć im temat można za przykład podać akcję Winterhilfswerk z czasów Hitlera (http://de.wikipedia.org/wiki/Winterhilfswerk_des_Deutschen_Volkes).
To za porównanie wośp do niej bloger Rybitzky (tekst wpisu poniżej) został pozwany przez Jurasa.
“Każdego roku, u progu zimy, nadchodził czas, gdy cały naród jednoczył się w dziele pomocy bliźnim. Na ulice miast i miasteczek wyruszały tysiące wolontariuszy z czerwonymi puszkami. Zbierali pieniądze, ochoczo wręczane im przez obywateli. Rozemocjonowane media wychwalały altruistyczne zachowanie rodaków.
Wszyscy wspierali akcję: politycy, wojskowi, artyści. Zagraniczni dziennikarze ze zdumieniem przyglądali się temu zimowemu festiwalowi dobroczynności. Pewien Amerykanin zanotował, że puszki ostentacyjnie wystawiano w knajpach i sklepach. Nikt nie chciał być posądzony o unikanie udziału w akcji.
Nie tylko właściciele biznesów bali się osądu innych. Większość obywateli w dniu akcji zerkało jeden na drugiego, sprawdzając, czy dostatecznie gorliwie bierze udział w charytatywnych uniesieniach. Równocześnie wszyscy radośnie zapewniali się o swej solidarności.
Po zakończeniu zbiórki naród niecierpliwie czekał na ogłoszenie wyników. Czy udało się zebrać więcej ni poprzednim razem? Czy byliśmy dostatecznie szczodrzy? Czy tegoroczne Winterhilfswerk odniosło sukces?”
Toż to jest bliźniacza
Toż to jest bliźniacza impreza. Teraz jasnym się staje skąd u owsiaka tyle skojażeń z Hitlerem, Auschwitz i "dawaniu w dupe"
Ale ciekawa konstrukcja zdania "owsiak" z małej litery, a "Hitler" literą wielką się rozpoczyna. Czyżby to świadczyło o szacunku lu jego braku?
Mam nadzieję, że Twoje
Mam nadzieję, że Twoje metodyczne i konsekwentne działanie, czyli tzw. przysłowiowa kropla, w końcu wydrąży tą skałę, a raczej owsiakową maskaradę. Trzymam mocno kciuki.
Mam nadzieję, że Twoje
Mam nadzieję, że Twoje metodyczne i konsekwentne działanie, czyli tzw. przysłowiowa kropla, w końcu wydrąży tą skałę, a raczej owsiakową maskaradę. Trzymam mocno kciuki.
Dziękuje Panie Piotrze, wykonał Pan kawał dobrej roboty.
To jest po prostu nieprawdopodobne do jakiego ogłupienia media potrafią doprowadzić miliony ludzi i z takiego człowieka jakim jest Owsik zrobić niemal świętego. Jak jeszcze weźmiemy po uwagę, że cała impreza trwa ponad 20 lat to naprawdę szczena człowiekowi opada. To jest temat na pracę doktorską.
Dziękuje Panie Piotrze, wykonał Pan kawał dobrej roboty.
To jest po prostu nieprawdopodobne do jakiego ogłupienia media potrafią doprowadzić miliony ludzi i z takiego człowieka jakim jest Owsik zrobić niemal świętego. Jak jeszcze weźmiemy po uwagę, że cała impreza trwa ponad 20 lat to naprawdę szczena człowiekowi opada. To jest temat na pracę doktorską.
50 listów
A gdzie się przyznali do tej "anonimowej" przesyłki ? Chciałbym przeczytać Zresztą sam pomysł z tą akcją, oprócz tego że był wątpliwy moralnie, był jakoś taki… mało inteligentny, nie wiem co chcieli przez to osiągnąć.
50 listów
A gdzie się przyznali do tej "anonimowej" przesyłki ? Chciałbym przeczytać Zresztą sam pomysł z tą akcją, oprócz tego że był wątpliwy moralnie, był jakoś taki… mało inteligentny, nie wiem co chcieli przez to osiągnąć.
dobro
WOŚP "czyni dobro" – jak widać, głównie Owsiakowi i jego znajomkom
dobro
WOŚP "czyni dobro" – jak widać, głównie Owsiakowi i jego znajomkom